dinsdag 25 april 2017

Yin Yang.........een heerlijke opzet.........doe je mee?








Wie is er niet naar op zoek? Naar balans, evenwicht, rust ervaren. Het lijkt of de wereld steeds sneller aan het ‘doordraaien’ is. En je probeert je maar steeds staande te houden, soms tegen beter weten in. Soms zou je wel eens gewoon een dag in bed willen blijven, laat de gekte maar aan mij voorbijgaan.

Maar………..dat lost helemaal niets op, ook dat weet je. Dus wandelen, nee hollen, we mee in de tredmolen van het leven. Gezegend zijn zij, die de rust weten te pakken én vast te houden. Er zijn zoveel manieren om goed voor jezelf te zorgen…….maar het zie het maar eens vast te houden.



De mandalatekenaars weten in ieder geval de tekenmomenten te pakken………te gaan zitten en een tijdlang de rust in zichzelf te vinden. Nu het buiten ook nog eens meer op herfst lijkt dan op voorjaar, dacht ik, kom op…….ik ga  ‘mijn’ Yin Yang mandala opzet delen. Kan ieder tijdens dit herfstige weer misschien een moment de rust in zichzelf hervinden…….



“Leven is groeien – en steeds weer bereid zijn

om al het oude los te laten; want alleen zo

leren wij het; open te staan en te blijven

 voor de beweging van de geest.



Leven is gevoelig worden

en gevoelig blijven voor wat voorbij

de grens van het zichtbare ligt.



Leven is ervaren wat je opdracht is

en die dan vervullen met verwondering.

Alleen zo leef je de liefde, leer je liefde te zijn……



(uit het boek: “Kijken met de ogen van je hart”)


0-0-0-0-0



En dit…….dit is de opzet van de mandala die je hierbij kunt gaan tekenen.





Zoek het midden van je papier (zelf teken ik op 30x30) , en teken cirkels:

·         4 cm op de liniaal

·         5 cm          

·         7 cm                    de ruimte die ontstaan tussen 7 – 9 cm deel je in 16en in

·         9 cm          

·        11 cm        



In de middenruimte kun je het Yin Yang teken tekenen (als je het lastig vind, gewoon een stukje papier erbij en oefenen, oefenen en oefenen…..)

Dan ontstaat déze vorm…….ik zou zeggen ga ermee aan de slag en hervind wat rust, evenwicht en balans.......



Deze prachtige 'balans'mandala kreeg ik binnen van Marloes, geweldig mooi!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.